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投稿者 : ikemura 投稿日時: 2019/6/25 15:26:51 (1301 ヒット)

当研究室で学位を取得し,この4月より京都先端科学大学の講師に就任した Sajid Nisar が IEEE RAS Japan Joint Young Award 2019 を受賞致しました.

賞はICRA 2019 で発表した論文 " Effect of Different Hand-Grounding Locations on Haptic Performance with a Wearable Kinesthetic Haptic Device " に対して贈られました.

賞の概要:https://www.ieee-jp.org/section/tokyo/chapter/RA-24/RASJPYoungAward_ICRA2019.html

京都先端科学大学HP:https://www.kuas.ac.jp/info/74097.html

 

 


投稿者 : ikemura 投稿日時: 2019/6/24 12:20:50 (947 ヒット)

 当研究室の竹森 (D2) が日本機械学会奨励賞(研究)を受賞致しました.受賞題目は「ヘビ型ロボットによる複雑環境上での移動制御の研究」となっております.

以下のように日本機械学会のHPで取り上げられております.

賞の概要:https://www.jsme.or.jp/event_project/award/jsme-award/application2019/

受賞者一覧:https://www.jsme.or.jp/20190305-2/

受賞概要:https://www.jsme.or.jp/archive/award/shou96detail.pdf

また,受賞の際に日本機械学会からの要請を受け,作成した研究紹介動画も是非ご覧下さい.

YouTube URL:https://youtu.be/w89D4oRrrSQ

 

 


投稿者 : ikemura 投稿日時: 2019/6/11 16:45:38 (786 ヒット)

2019年5月22日〜24日にかけて中央電気倶楽部にて行われました,SCI'19において当研究室の以下のメンバーが学生発表賞を受賞しました.

安達真永 (D1) 深尾優斗 (M2) 稲澤真里子 (M1) 奥田智也 (M1) 佐野佳則 (M1)

 

   


投稿者 : ikemura 投稿日時: 2019/3/25 11:14:58 (976 ヒット)

 2019年3月22日,当研究室のチーム「SHINOBI」と「Kyodai Haptics」が工学研究科長賞を受賞しました.

SHINOBIは2018年10月に行われたWorld Robot Summit 2018での優勝実績と,岡山での災害対応実績を踏まえての受賞となりました.

Kyodai Hapticsは2018年11月に行われたAsiaHaptics 2018での準優勝という実績を踏まえての受賞となりました.

京都大学HP:https://www.t.kyoto-u.ac.jp/ja/news/topics/sa/20190326

 


投稿者 : Quy 投稿日時: 2018/11/23 21:59:51 (3068 ヒット)

A team from our lab has won “2nd in place” prize in the “Student Challenge in Automotive Haptics." The challenge, sponsored by Hyundai Motor Group and Korea Robotics Society, was part of the international conference AsiaHaptics 2018, which took place from 14-16 November in Incheon, Republic of Korea.

 

The theme of the challenge was to propose and develop innovative haptic solutions with potential applications in automobiles. Eight out of more than 20 proposals from around the world were selected and provided with a research grant for prototype development. The developed prototypes and live demos were then evaluated at the conference venue by renowned experts from academia and industry.

 

Our team, Kyodai Haptics, had proposed and demonstrated a plug and play haptic cushion system to assist the driving, especially at traffic lights and road intersections. The proposed solution is first of its kind, and uses a combination of haptics and artificial intelligence (AI) to improve drivers' response time and safety at the traffic lights. Hyundai Motor Group has shown particular interest and have requested to share the technology with them for a potential future research collaboration.

  


 

 

 

More information on the conference and student challenge can be accessed at http://asiahaptics.org.


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